Impressieverslag ABC Night: Drive Amber en Loyal Interim
Maandag 9 maart was het tijd voor alweer de vijfde ABC Night. De Corona uitbraak in Brabant en het advies van RIVM om geen handen te schudden mocht het succes deze avond niet tegenhouden.
Steven Nelemans begon de avond met zijn energieke verhaal over Amber, hij is co-founder van dit snelgroeiende bedrijf. Het team begon als een eenvoudig studententeam, samen probeerden ze een zo duurzaam mogelijke auto te ontwerpen. Met deze auto stalen ze zelfs de shine van Opel. In plaats van dat de pers naar hun nieuwe auto kwam kijken, was de pers aanwezig bij het studententeam en hun duurzame auto.
Amber is begonnen met het idee dat het zonde is om auto’s 23 uur per dag stil te laten staan, zo is hun missie “heel Nederland aan de deelmobiliteit” dan ook ontstaan. Door middel van algoritmes kunnen zij garanderen dat jij altijd een auto tot je beschikking hebt, hierdoor hebben ze een hitrate van 100%. Momenteel hebben ze maar liefst 7500 gebruikers. Terwijl zij nog niet zo lang geleden zijn begonnen met een pilot van 50 bij ABN Ambro. Het is dan ook niet gek dat zij in 2018 de “Deloitte Most Disrupted Innovation” wonnen.
Steven sloot zijn verhaal af met de boodschap dat het niet uitmaakt hoe baanbrekend je idee ook is, zolang de klant het wilt hebben heb je kans op een succesverhaal. Ook geeft het niks als je ooit een keer failliet bent gegaan, dit opent je ogen als ondernemer en geeft je alleen maar meer ervaring voor je volgende idee.
Loyal Interim
Vervolgens was Ruud Robeerst van Loyal Interim aan de beurt. Hij begon zijn verhaal bij de totstandkoming van het bedrijf. Hij vond het namelijk confronterend om te zien dat er vaak meer aan (jonge) mensen wordt verdiend dan dat zij verdienen en vroeg zich af waarom er nog geen bedrijf is dat hierop inspeelt. Hij zag hier een kans en ging er mee dan aan de slag.
Ruud is begonnen op zijn zolderkamer waar hij voor drie jaar lang dagen van zo’n vijftien uur maakte. Het is dan ook niet gek dat zijn vrouw ooit de opmerking gemaakt heeft dat als hij zou gaan ondernemen zij hem zou moeten verlaten. Ondertussen is Loyal Interim zowaar vijfde geworden van de 100 snelst groeiende bedrijven en zijn Ruud en zijn vrouw nog steeds gelukkig samen. Het doel van Ruud is om de interim wereld oprechter te maken, en met succes! Loyal Interim biedt interim werknemers inzicht in de winstmarge die op hun gewerkte uren wordt gemaakt en streeft naar gezonde en gelukkige medewerkers. De uitspraak “als je koeien knuffelt geven ze meer melk” past goed bij dit bedrijf. Ze hebben niet zonder reden een medewerkerstevredenheid (eNPS) van 8,6.
Royal Interim is vooral gericht op de flexmarkt met als doelgroep millennials. Volgens hen is flexwerk niet erg, maar het zou wel duurzamer moeten. Het hebben van de onzekerheid over de arbeidsduur is namelijk geen probleem zolang er iets tegenover staat.
Loyal Interim hoopt in de toekomst een landelijke speler te worden, dit door een bewuste groeistrategie en hun cultuur en missie niet te vergeten.