Impressie verslag ABC Night #1
Op maandag 5 oktober was het zover: De eerste ABC Night van het bestuur ‘20-’21. Met nieuwe maatregelen was het een echte uitdaging, maar dat mocht niet komen aan het succes van de avond. De allereerste hybride avond vond plaats, wat betekende dat de avond zowel te volgen was via een livestream, als op locatie bij station 88. Dit in verband met het gelimiteerde aantal plekken dat beschikbaar was in verband met huidige COVID-19 maatregelen.
Max Cox (24) hoteleigenaar van der Valk trapte avond af. Max nam ons mee in de geschiedenis van Van der Valk hotels. Van der Valk is een uiterst interessante onderneming, wat ooit begon met de Gouden leeuw in Voorschoten, maar groeide uit naar een familie concern, waar alle hotels in handen zijn van familie. Zo ook Max, hij kreeg na zijn opleiding de kans om het destijds nieuwe Hotel in Tilburg op zich te nemen, een hele uitdaging als jongeman. Max vertelde over de wijze lessen die hij leerde van zijn grootouders over het ondernemerschap. Blijven doorgaan is van belang en cijfers kun je vertrouwen, want die liegen niet. Max vertelde daarnaast over hoe lastig het soms is in Corona tijd voor de hotelbranche en hoe ze zo innovatief mogelijk proberen te zijn. De onderlinge competitie binnen de familie zorgt dat ze altijd scherp blijven en van elkaar leren. Zo komen ze geregeld bij elkaar een ‘kijkje in de keuken nemen’ (letterlijk en figuurlijk ;)).
Na het inspirerende verhaal van Max, was de volgende spreker aan de beurt. Milan Voet hoe hij het merk STËLZ heeft opgebouwd met zijn compagnon.
Dit gebeurde op bijzondere wijze, want door omstandigheden zat Milan namelijk in quarantaine. Dit had gelukkig echter geen invloed op zijn boodschap. Via een livestream kon zowel de zaal als de mensen thuis alles meekrijgen. Zelfs konden de gasten het drankje proeven in de zaal!
Milan leerde tijdens zijn uitwisseling Hard Seltzer kennen als een alcoholisch drankje met weinig calorieën in de VS. Milan had destijds ook zijn eigen onderneming, een juridisch bedrijf met een vriend en studiegenoot. Eenmaal terug in Nederland kregen zij het idee dat ze niet meer alleen adviezen wilde uitbrengen aan nieuwe merken, maar zelf ook aan de slag wilden. Nog onwetend van de industrie begonnen ze met onderzoek doen. Er zijn samenwerkingen gestart met bijvoorbeeld Kay’s Typetjes en Monica Geuze voor bekendheid. Milan benadrukte dat een stapsgewijs plan voor hun essentieel was en nam ons mee in zijn aanpak. We begonnen bij het begin: Wat is de target group? Wat wordt het design, hoe presenteer je dit in de markt, hoe trek je de aandacht en houd je deze vast?
Uiteindelijk kwamen ze op een product uit, waar ze zelf ook echt trots op zijn. Maar misschien nog wel belangrijker, ontwikkelde ze ook een ijzersterk plan. Milan zei zelf dat ze soms misschien wel meer een marketing bedrijf zijn, dan een producent van hard seltzer.
Het was al met al een bijzondere avond! Geen netwerkborrel helaas. We zijn nu weer druk in de weer met de volgende ABC Night, en hopen jullie daar allemaal weer te zien, dit zal helaas ditmaal volledig online zijn.